رژیم درمانی

رژیم های غذایی مطمئن و سالم

رژیم درمانی

رژیم های غذایی مطمئن و سالم

آیا می دانید که سوخت چراغ عمر شما چیست و چگونه باید آنرا مدیریت

وقتی خداوند متعال بشر را خلق می کند، از همان بدو تولد ودیعه ای به نام حرارت غریزی را به انسان عطا می کند و آن را سرمایه حیات بشر در دنیا قرار می دهد و همان گونه که یک چراغ روغنی برای روشن ماندن نیاز به روغن دارد، انسان نیز برای ادامه حیات، نیاز به این حرارت دارد که به عنوان سوخت چراغ عمر هر فرد می باشد و به هر کسی قدر معلومی از آن ارزانی شده است و همان گونه که اگر صاحب چراغ روغنی، فیتیله آن را بالا بکشد باعث می شود سوخت چراغ به سرعت تمام گردد و چراغ خاموش شود. انسان نیز باید این حرارت را با تدبیر به بهترین حالت خرج نماید.


ورزش های سنگین نه تنها هیچ ارزش درمانی ندارند، بلکه یک نوع خودکشی محسوب می شوند و وقتی فردی چندین سال ورزش سنگین می کند عملاً فیتیله چراغ عمر خود را بالا کشیده و حاصل آن نور خیره کننده ای است که در ظاهر همگان را به حیرت درآورده است و اندام، قدرت و توان آن شخص مورد تحسین دیگران قرار می گیرد ولی اگر این شخص در سن 35 سالگی سکته کرد از لحاظ طب سنتی هیچ جای تعجبی نیست، چرا که خودش باعث شده است تا سوخت چراغ عمرش یعنی حرارت غریزی اش با سرعت زیاد به اتمام برسد.
اگر این حرارت تمام شد قوه حیوانی، قوه طبیعی و قوه نفسانی دیگر در کالبد تن نمی مانند و همه با هم می روند (خروج روح از بدن) .
اگر قوه حیوانی (روح حیوانی) فردی از کالبد تن او بیرون برود، به اصطلاح طب امروزی فرد دچار ایست قلبی می شود، اگر کار قوه نفسانی (روح نفسانی) شدیداً مختل بشود، منجر به مرگ مغزی می شود و اگر مثلاً کبد از کار بیافتد، قوه طبیعی (روح طبیعی) از بین می رود.
وقتی یک خواننده غربی در حین اجرای یک برنامه سرشار از شور و حرارت ناشی از موسیقی های جاز، رپ و... و مصرف مواد مهیج دارای ترکیبات آمفتامین می میرد، جای تعجب نیست چرا که این گونه موسیقی ها مخرب اعصابند و حرارت غریزی را هدر می دهند و قوه نفسانی از کالبد تن بیرون می رود.
همچنین فوتبالیستی که در حین بازی می میرد، قوه حیوانی او از تنش بیرون می رود. وقتی کسی از فرط هیجان و شادی، ذوق مرگ می شود ؛یعنی هیجان زیاد باعث شده که روح حیوانی وی از قلبش خارج شود و حرارت غریزی او سرد شود. به خاطر همین امر است که افراد اهل امساک مانند برخی از علما به سنین بالای 100 سالگی می رسند، چون لذت هایشان، هیجاناتشان، لذت خوردن، لذت جنسی و تمام لذایدشان تحت یک تدبیر و انظباطی خاص مدیریت می شود و فیتیله چراغ عمرشان معتدل روشن است.
طب سنتی در خصوص این گونه مرگ های ناگهانی، چنین دلایلی را دارد و ارتباط کاملاً تعریف شده ای را بین تن مادی  با قوا و ارواح غیر مادی بدن می داند، ولی طب جدید در تحلیل این گونه مسائل در سکوت و ابهام فرو رفته است.
طب هندی، یونانی و چینی نیز مضامین و مفاهیم شبیه مفاهیم طب سنتی ایرانی را دارند.


منبع:www.ravazadeh.com 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد