رژیم درمانی

رژیم های غذایی مطمئن و سالم

رژیم درمانی

رژیم های غذایی مطمئن و سالم

عمل جراحی کوچک کردن معده (بای پس معده) و عوارض خطرناک آن

عمل جراحی کوچک کردن معده (بای پس معده)یک عمل جراحی سنگین و طولانی است که طی پنج ساعت بیهوشی انجام می شود. در این عمل حجم معده را کوچک می کنند تا افرادی که به دلیل پرخوری، معده گشاد دارند، به دلیل زودتر متسع شدن دیواره معده، زودتر احساس سیری کنند و دست از غذا خوردن بکشند؛ چراکه مهمترین مکانیزم احساس سیری، پیام های مخابره شده از دیواره متسع معده بر اثر غذا خوردن است که به مرکز سیری در مغز مخابره می شود.
این عمل جراحی سنگین مانند هر جراحی دیگری عوارض بی هوشی، خونریزی، عفونت و حتی مرگ و میر را می تواند به دنبال داشته باشد.

 

افرادی که دچار پر خوری بوده و مدام در حال خوردن هستند و به سراغ چنین عمل های خطرناکی می روند، معده هایشان سرد است که به این افراد توصیه می شود به جای عمل جراحی و پرداخت هزینه هنگفت آن و آسیب رساندن به بدن خود، معده خود را گرم کنند تا کمتر دچار دل ضعفه و احساس گرسنگی شوند. شربت زنجبیل و عسل میل نمایند و صبحانه پختنی و مفصل (مثل انواع آش ها، حلیم و کله پاچه) بخورند، اما نهار نخورند تا حجم معده آنان کم شود.
نهار در اسلام نیز جایگاهی نداشته است و از زمان حکومت امویان در امت اسلام باب شده است. مسلمانان از آغاز تنها دو وعده غذا در طول روز می خوردند.

اشتهای کاذب می تواند به علت سودای زیادی هم باشد که از طحال به معده فرستاده می شود و معمولاً آدم های سودایی این گونه هستند. این افراد معمولاً با داروهای دفع سودا و فصد دست چپ، به حالت عادی باز می گردند و اشتهایشان کنترل می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد